Агульны парадак разгляду зваротаў

Парадак разгляду зваротаў грам адзян рэгулюецца Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў», Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб »і іншымі актамі заканадаўства.

Інфармацыю аб рэгістрацыі пісьмовых зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб, якія паступілі ў галоўнае ўпраўленне юстыцыі Гомельскага аблвыканкама, можна атрымаць штодня з 8.30 да 17.30 па тэлефоне 8 (0232) 51-02-70.

Пры накіраванні ў галоўнае ўпраўленне юстыцыі пісьмовага звароту неабходна памятаць наступнае:

1. Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

2. Пісьмовыя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:

  • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

3. Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

  • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.

4. Заўвагі і (або) прапановы ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай кнігі заўваг і прапаноў, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

5. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

6. Да пісьмовых зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

7. У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэту інфармацыю.

Пісьмовыя звароты, якія не адпавядаюць названым патрабаванням могуць быць пакінутыя без разгляду з паведамленнем грамадзянам на працягу пяці рабочых дзён аб прычынах пакідання звароту без разгляду. Пасля ліквідацыі парушэнняў грамадзяне маюць права зноў звярнуцца ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю (да службовай асобы) у парадку, устаноўленым Законам.

Ананімныя звароты разгляду не падлягаюць, за выключэннем зваротаў, якія змяшчаюць звесткі аб рыхтуецца, здзяйсняецца ці здзейсненае злачынстве.

Па вусных зваротах грамадзян даецца адказ ў вуснай форме. Калі грамадзяне жадаюць атрымаць пісьмовы адказ, яны павінны звярнуцца ў галоўнае ўпраўленне юстыцыі з пісьмовым зваротам.

Электроннае зварот павiнен змяшчаць тыя ж рэквізіты, што і пісьмовы зварот, за выключэннем патрабавання аб наяўнасці асабістага подпісу. У электронным звароце ў абавязковым парадку павінен быць пазначаны адрас электроннай пошты заяўніка.

Паважаныя грамадзяне!

У адпаведнасці з Пералікам дзяржаўных органаў, іншых арганізацый, адказных за разгляд зваротаў па сутнасці ў асобных сферах жыццядзейнасці насельніцтва, зацверджаным Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь 15.10.2007 г. № 498, звароты падлягаюць разгляду па сутнасці ў названых у пераліку мясцовых органах.

Пры гэтым рашэнні мясцовых органаў могуць быць абскарджаны ў названыя ў пераліку адпаведныя вышэйстаячыя органы.

У тым ліку ў сферы юстыцыі:

Сферы жыццядзейнасці насельніцтва
                            Дзяржаўныя органы, iншыя арганiзацыi
            мясцовы орган (службовая асоба)     вышэйстаячы орган
Сфера юстыцыі, у тым ліку:
рэгістрацыя актаў грамадзянскага стану, кантроль за ажыццяўленнем дадзенай дзейнасці
Сфера юстыцыі, у тым ліку:
рэгістрацыя актаў грамадзянскага стану, кантроль за ажыццяўленнем дадзенай дзейнасці сельскія, пасялковыя, гарадскія (гарадоў раённага падпарадкавання) выканаўчыя камітэты;
аддзелы запісу актаў грамадзянскага стану мясцовых адміністрацый раёнаў у гарадах;
аддзелы запісу актаў грамадзянскага стану раённых выканаўчых камітэтаў;
аддзелы запісу актаў грамадзянскага стану, Дома (Палацы) грамадзянскіх абрадаў гарадскiх выканаўчых камітэтаў (у гарадах абласнога падпарадкавання)
галоўныя ўпраўленні юстыцыі абласных, Мінскага гарадскога выканаўчых камітэтаў;
Міністэрства юстыцыі
пытанні арганізацыі работы органаў прымусовага выканання кіраўнікі органаў прымусовага выканання, галоўныя ўпраўленні юстыцыі абласных, Мінскага гарадскога выканаўчых камітэтаў Міністэрства юстыцыі
кантроль за выкананнем заканадаўства аб натарыяце, аб адвакатуры, аб аказанні юрыдычных паслуг галоўныя ўпраўленні юстыцыі абласных, Мінскага гарадскога выканаўчых камітэтаў (за выключэннем кантролю за выкананнем заканадаўства аб адвакатуры) Міністэрства юстыцыі